Tweede bezoek aan UMCU

Afgelopen week hadden we weer een afspraak in het UMCU bij Dr Emanuel. Een dag eerder was ik nog in het Alrijne in Leiderdorp voor mijn gebroken pink en gelukkig was daar alles goed mee en hoeft het niet geopereerd te worden. Dus op naar een hysteroscopie om te kijken of de dokter het zo kon herstellen. Ik zag er behoorlijk tegenop omdat het de vorige keer zoveel pijn dus had behoorlijk wat pijnstillers ingenomen. Bij de ingreep was er ook een verpleegkundige en een gynaecoloog in opleiding aanwezig die begon met de ingreep ( je schaamtegevoel is na +20 van zulke ingrepen volledig verdwenen ) en nadat mijn baarmoeder zichtbaar werd greep Dr Emanuel in ( Het is trouwens echt super raar om op een kleurenscherm mee te kijken in je baarmoeder, het is lijkt op een soort maanwandeling ) . Waar de dokter eerst nog vrolijk en vriendelijk was veranderde zijn houding toen hij zag wat voor een zooitje het was en we konden duidelijk merken dat het hem behoorlijk tegenviel. Waar hij bij het intake gesprek had gezegd dat hij het zwangerschapsrestant wel even kon verwijderen en wat verklevingen weg kon knippen was het nu echt even anders. Er zit nog zoveel restant van de zwangerschap dat hij de hele vorm van mijn baarmoeder niet kon vaststellen en geen eileiders kon vinden. Wijzelf vonden wel dat het omliggende weefsel er wel gezonder uitzag dan de vorige keer maar wij hebben er natuurlijk geen verstand van. Maar wij merkte ook wel dat het de dokter echt behoorlijk tegenviel en even niet wist hoe het verder moest en hij vind het schandalig dat ik hier dus al 7 maanden mee rond loop. Na de ingreep las hij voor de zekerheid toch nog een keer de doorverwijzing van het andere ziekenhuis alsof er iets niet klopte. Het zwangerschapsrestant bestaat trouwens uit een soort sponsachtige substantie, niet dat je nog een armpje en een voetje kan zien zitten zoals een vriendin dacht ;) . Dus zoals ik van tevoren al dacht zal ik een operatie moeten ondergaan om iig het restant te verwijderen en om de rest van de baarmoeder schoon te maken / te herstellen en om te kijken of mijn eileiders nog in tact zijn. We hadden de vorige keer al gelijk een pre-operatieve screening ingepland dus die heb ik na de hysteroscopie gelijk gehad. 21 maart zal ik dan geopereerd worden en nu moet ik alleen nog bedenken of ik onder algehele narcose ga of een ruggenprik neem. Als alles goed gaat mag ik dezelfde dag nog naar huis. Helaas moet ik alleen nog wel 2 maanden hiermee rond blijven lopen, iets wat mentaal echt verschrikkelijk zwaar is en er gaat geen dag voorbij dat ik er niet aan denk dat ik nu dus al 7 maanden de resten meedraag van ons kindje. Ik zal blij zijn als alles achter de rug is en alles schoon is.

Reacties

Populaire posts van deze blog

Hoe het allemaal begon

De eerste afspraak in Utrecht